Direktlänk till inlägg 28 juni 2008

Utställning på Borås INT

Av Therese - 28 juni 2008 19:41

Ja, Makeas första stora valpklass om man får säga så. Detta är ju lite mer betydelsefullt än vanliga inoff tycker jag på det viset att dessa domare kan rasen mer. Och frågar tex inte om "inte rasen måste vara stubbad" eller liknande korkade saker.. haha. Bo wiberg tror jag dagens domare hette och han var petig. Makea skötte sig jättefint i ringen, stod och gick utan hopp och gnäll. Däremot har nöden ingen lag och Makea blev just bajsnödig, trots att hon gjorde nr 2 innan vi gick in i ringen... jaja inget avdrag för det iaf ;) Många doorare som vanligt men allra roligast var att det var så många syskon där! Här kommer bilder och resultat.

Nemo

Nelson

Nemo 1hp och Nelson 2, hp?

Tequila

Makea

Meja, Tequila och Makea

Tequila, Makea, Nemi och en Onedis tik, Onedis Dimma.

Tequila

Makea

Nemi

Nemi

Syskonen bus :)

I väntan på sista bedömningen..

Sista uppvisningen

Tequila 1hp, makea 2hp, Meja 3, Nemi 4, Onedis Dimma R

Nemo BIM och Tequila BIR, tyvärr oplacerad i BISet.. Men lika snygg för det :)

Fina fina Nemo!

Nemo igen

Norton kom på besök, kul att se honom också!

Meja

Nemi

Tequila

Miffo, 2hp i juniorklassen.

Snygga skroten! 1hp i juniorklassen

Crazy

Macksons fina priser för dagen :)

Macksons vinster fram till 6månadersdagen (ja dagen efter då då..)


Ja men Makeas kritik då? ja den kommer här:

"Feminint huvud. Väl utformat nosparti. bra hals och rygglinje. Önskas något mer volym i kroppen. Brant överarm. Bra vinklat bak. Passande benstomme. Bra temperament"


Domaren tyckte Makea hade stor potential till att bli mycket fin som stor, det han ville ha lite mer av var volymen.. Ja hon är ganska liten just nu. Man ska ju inte döma efter svansen som han sa men den störde helheten lite grann. Men annars tyckte han om henne :) Så vi är riktigt nöjda med uppförandet och krtiken idag.



snipp snapp slut så var sagan slut.. Mer bilder kommer nog upp på bla Linda och Milous sida, Nemos och Tequilas.


GRATTIS ALLA SNYGGA DOOR KEEPARE! Och tack för idag, det var jättetrevligt!

 
 
Linda, Jojje och Milou

Linda, Jojje och Milou

28 juni 2008 23:42

Åh vilka fina kort du har lagt in... Jättekul att träffas idag... Så duktig Makea e i ringen, det ser ut som hon inget annat gjort...
Kramisar Linda.

http://bloggis.se/andersson

 
Ingen bild

Linda

29 juni 2008 07:18

Vad duktig hon är...Grattis!

 
Ingen bild

Mikaela

29 juni 2008 11:32

Tack å lov att hon fick HP ialla fall för det ska hon banne mig HA OCKSÅ! ;)Förlåt att jag inte hunnit svara på ditt mail angående Kolmården, men det är inga problem att ni kommer senare du och din morfar - morfen får gå i någon annans händer =) Utställningen börjar 15:00 på fredagen. Jag är bara glad att ni dyker upp! =) Kram

 
Lena

Lena

29 juni 2008 17:33

Grattis till framgångarna i Borås! Fina bilder du tagit! Ha det gott! Vi ses!

http://www.bonitaochjag.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards