Direktlänk till inlägg 30 augusti 2008

JIHOO!!

Av Therese - 30 augusti 2008 19:39

Idag var vi på utställning på vara-grästorp bk. Riktigt bra gick det!


Först ut va valpklass 4-6månader. Saga (min kompis hund) och två syskon till henne, en hane Loke, och e tik, Vilda. Loke fick 1 HP i sin klass. Eva-Lena "fegade ur" som uppfödar-Anki så snällt sa ;) Med det menas alltså att jag fick Saga i handen strax innan vi skulle in. Anki sa fusk, Eva-Lena sa vinst hahaha. Det gick rätt bra för oss. Saga visste vart matte var och ville inte alltid gå med. Hon visste inte vad stå var men det gick jättebra, hon stod jättefint! Men 1 HP mot syster Vilda och Anki som blev 2 HP. Alla fick jättefina kritiker!! Loke tog BIRet med komentaren att han ville visa sig mer. Saga visste exakt vart mamma satt! hahaha. Men BIM är inte dumt!! GRATTIS! En bra kull Anki!!


Sen var det 6-9månader och domaren konstaterade att min hund växte snabbt och bytte färg, haha. Det var jättefin kritik!!

Domare: Alf carlsson

Kritik: "8månaders tik av mycket god typ. Mycket vackert huvud med bra uttryck och bra könsprägel. Vacker hals, bra resning och bra överlinje. Bra svansfäste. Bra bröst, välplacerad skuldra. Bra buklinje. Vacker glänsande päls. Välvinklad runt om och bra musklad. Mycket fin representant för rasen. Handlern framhäller hundens alla egenskaper!"


SUPERGLAD över kritiken :D Alltid kul att få credit för vad man gör bra och dåligt!


Låååång väntan till valpfinalen då Lokes gupp var först ut. ca 25valpar var det och Loke blev tyvärr inte utplockad.. Men duktig var han!


Sen var det Makeas grupp. Ungefär lika många, några fler, var det där. Efter utplockande av småhundar som Shipperke, shits shu (eller hur fan dom stavas :P) och Basenji så plockade dom ut Makea och en golden.


Makea blev BIS-R och jag är suuuuupernöjd med dagen.


Bilder kommer in på pixbox (se under länkar till höger) så snart jag fixat dom.


ha de!

 
 
Ingen bild

Jenny o Vixhen

30 augusti 2008 20:22

Åh vad roligt!!! Massor av grattis till er ;0)BIS-R, inte dåligt. Och man blir ju alltid extra glad då man som handler får beröm på kritiklappen.
Kram

 
Tina

Tina

30 augusti 2008 21:47

Vad duktiga ni är! Det berömmet skall du bara ha, du är jätteduktig!

Kram Tina

http://door-keepers.se

 
Emelie

Emelie

31 augusti 2008 23:45

Ett stort GRATTIS till Makeas BIS-R och till berömmet till dig som handler!

http://www.mivinnas.se

 
Ingen bild

linda

2 september 2008 05:43

Grattis till er!!!

 
Linda, Jojje och Milou

Linda, Jojje och Milou

2 september 2008 13:37

Jätte mega GRATTIS till BIS-R!!!!!!!
Åh vilken underbart härlig kritik, en sån kritik gör det värt att kämpa vidare när det går tungt...
Jättekul att det går så bra för Matte & Makea, ni är ett lysande team!!!!!
Massa kramisar Linda, Jojje och Milou.

http://bloggis.se/andersson

 
Nadia

Nadia

3 september 2008 21:36

Ett jätte Grattis till dig och Systeryster!! Vilken revans mot västkustvalpen!! Intressant hur det kan vara så olika och tur att man själv alltid tycker lika mycket om sin egna hund ;0)
Kramar på er

http://nadiacaddy.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards