Direktlänk till inlägg 20 september 2008

Spola domaren!

Av Therese - 20 september 2008 18:35

Ja det kan vi göra med dagens domare! Hon hade helt och hållet dubbelmoral om vad det var för typ av hund hon ville ha. Dessutom dömde hon efter svansen vilket dom INTE ska göra. Så nä, dagens utställning glömmer vi och domaren spolar vi! Det va många som reagerade på henne.


Å andra sidan så visade jag Ankis lilla Vilda till BIM och terven Kaylee va så nära sitt ck!! Det blev HP för Ove Germundson (eller hur han stavas) och jättelovande kritik!! Han ville bara att hon skulle växa i sig lite mer och komma tillbaka så kommer hon gå långt - DET är roligt att höra! Och Ove VET vad han vill ha så Emelie ska vara jättestolt :) Det är jag med, lilla söta Kaylee! Alltid en pärla i ringen!


Makea gick som jag förväntade mig - som en ÅNGVÄLT!!! Fick hålla in henne rejält. Hihi :) Söta blåa sak! Va het och stod inte jättebra. Men alla har sina dagar ;) Hann ju inte värma upp henne och lugna henne då jag va inna med Vilda innan men det gick bra ändå ;) Nu ska vi träna lydnad imorron. Få bort lite energi ;)


Känner mig något bättre men inte bra. Ont i huvud och hals och trött i kroppen.


På tisdag är det dax att göra HALKAN :D :D Wohoo!!


hej svej!

 
 
Anki,Vilda

Anki,Vilda

20 september 2008 19:16

Tack för idag Terese. Jag tyckte domaren var helt okej för min del(hihi). Blir så himla glad att det går så bra för Loke. Har lite dåligt samvete att du inte hann värma upp. Trodde inte det skulle bliså snålt om tid för dig. Vi ses på lördag

http://www.arelidsaussie.se

 
Ingen bild

tezze

20 september 2008 19:21

Anki: haha det gör ingeting alls!!!!!!!! Mamma värmde upp det hon kunde mellan fotograferingen! Det gick så bra så! Makea a ju het så det var inte åsm ycket att göra ;)
Vi ses!!

 
Nadia

Nadia

20 september 2008 20:13

Jag håller helt och hållet med dig om domaren!! Känns skönt att vi inte åker ner imån för det är verkligen inte värt det!! Det finns lite bilder från idag på min blogg, tyvärr var 90% suddiga men det får gå ändå :0)
Makea har blivit riktigt fin nu och hon är verkligen i form till Sjövik så vi håller tummarna på fin placering där!
Kramar

http://nadiacaddy.wordpress.com

 
Emelie

Emelie

20 september 2008 21:47

Måste bara tacka, du är så duktig handler altså! Blev riktigt förvånad över Makeas resultat, men ni tar det nästa gång (Y):D

http://www.freewebs.com/beck-

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards