Direktlänk till inlägg 14 september 2008

En GAAALEN hund och utställning

Av Therese - 14 september 2008 20:26

Ja, att ha hållt Mackson kopplad i nästan en vecka eller vad det är så e det långt ifrån en lugn och harmonisk hund jag har.... Hon är i taket även om jag tränat inne och sånt. SÅ idag när jag kom hem fårn Sofiero och hade tagit det lugnt i en timme så gick jag och Makea ut. Hon fick springa i skogen och GISSA om hon va glad! Hon sprang och sprang och sprang!! Helt okontrollbar vilket efter en stund, när jag tyckte hon sprungit tillräckligt och skulle gå lugnt även om hon va lös, slutade i tillsägelser. ARG fick jag bli (trotsålder??!! haha). Men hon insåg att det va bäst om hon lyssnade. Sen gick vi in och hämtade utställningkopplet... Mitt sug efter denna dagen var för stort för att stå emot! Och jag lovar, komandont "trava" sitter som bomben! Så fort jag börjar "traa.." och ökar ett steg så sticker hon iväg som stucken ur en kanon!!! Hon kan trava SNABBT innan det kommer ett galloppsteg, hahaha. TRAVHÄST kanske hon är?? Det gick bra. Lite lydnad blev det med. Lite tittig när det kom en bil och parkerade eller när joggaren kom förbi. Annars Ok.


Ja som ni läste var jag i sofiero idag. Det gick bra för alla (många var det!) Door Keepare så JÄTTEGRATTIS till alla! Det var extra kul att så många syskon var där. Speciellt då Norton och Nanook (esther) som man inte träffar så ofta! Eller Esther var det första gången. JÄTTE JÄTTE JÄTTEKUL med syskon :D!! Makeas pappas ägare var där! Väldigt roligt att träffa henne också!


Och en MEGA kul sak till var Door Keepers uppfödar- och avelsklass som gick jättebra idag!! WOHOOO Gött Johan och Tina!! Enligt Lindas sms till Pernilla under hemfärden var det BIS 3 i uppfödar eller avelsklassen, hon kom inte ihåg vilken ;) haha


SYND att inte Makea fick vara med idag.. *böl*


Men till lördag ska hon vara frisk..


ha de

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards