Direktlänk till inlägg 18 september 2008

Frisk och Sjuk

Av Therese - 18 september 2008 13:53

Ja hundarna är friska. Makea har inte hostat på ett par dagar vilket betyder att hon inte smittar mer! SKÖNT!! Ebbas snuva är iprincip borta med. Men nu har jag börjat insjukna... Så friska är vi inte allihop ändå. Alltid ska det vara nått -.- *muttrar*


Partille blir det hur sjuk jag än är! Nu när Makea är frisk så kan vi ju inte missa den!! Inte ens om jag bryter benet...


Motorn är det inget fel på i den lilla blå! Hon får spring lös nu igen, men motta! Ville att hon skulle ta det lugnt när hon va sjuk så det blev koppelpromenader med tanke på att den blå inte vet vad GÅ är för något. Hon har bara printat in SPRING.... Men nu är hon så lycklig när hon får springa. Det är hennes liv. Travar gör hon med råge när vi tränat. Hon travar föööör snabt och får slarviga rörelser. Det blir klurigt på lördag! Hon är inte lätt att hålla in... typ som en skenande arab (häst) hahahaha


Energin tar aldrig slut... Här är hon knappa 3månader... Hon har sprungit sen födseln *S*............... Motorstopp någon gång?


Nä nu ska här sovas igen..

 
 
Linda, Jojje och Milou

Linda, Jojje och Milou

18 september 2008 21:37

Åh nej varför ska du få skiten nu för...stackars dig...krya på dig!!!
Helt underbar bild på trollet i snön från i vintras!!!
Ha det så bra och sköt om dig!!!
Busa lite med Makea från mig!!
Massa kramisar Linda.

http://bloggis.se/andersson

 
Nadia

Nadia

19 september 2008 12:56

Ja, visst är det kul! Det var hur kul som hälst och Caddys min när jag sa apport *asgarv* Menar du att jag ska hålla en saftig korv i munnen utan att äta den!!??
Köttbullen ska oxå testas såklart.
Hoppas att du känner dig mycket bättre imån så du orkar hålla emot lilla monstret ;0)
Ska bli hur kul som helst och lite skönt att det är så nära hem!!
Ses imån! Kramisar

http://nadiacaddy.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards