Direktlänk till inlägg 12 september 2008

UTMANING!!

Av Therese - 12 september 2008 21:27

Makea mår bättre. I förrgår kväll/natt var värst, det lät som hon skulle hosta upp lungorna och kippade efter lust. Men nu är hostanfallen färre och mindre. Det får gärna forsätta så :) Allmäntillståndet är UTAN ANMÄRKNING! Ja det krävs nog en HEL DEL innan denna tornado kan lugna ner sig till en storm åtminstone.. och hon får nog vara nästan död om hon ska vara en vindpust, haha. Det är svårt att hålla henne lugn. Men kopplade promenader i sele har det blivit. Sele är snällare mot halsen än halsband och det märktes snabbt skillnad. Så hon fick sin livs första ROSA sak! Och ändå är det inte mycket rosa på den, haha.


Får man inte springa och hålla på ute får man träna inne, så vi tog oss an Nemos utmaning och tyckte att KORV - det ska vi apportera.. Hon blev förvånad över att gourmet middagen som kom in inte skulle ätas!! Men hon fick den som belöning.


"Shiit nu kommer den, inte äta inte äta"


"Titta matte jag kan!!"


Men vi tyckte inte detta var nog utan startade vår egen utmaning!! Att hålla en hel KÖTTBULLE mellan framtänderna!!


"Titta matte jag kan detta med"


Ja dessa höll hon tills jag sa varsågod, då svalde hon dom på sekunden! Bilderna är inge bra men jag var ensam så det var inte så lätt att göra allt samtidigt, så jag kan ju säga att jag inte lockade med någon annan belöning, det hade jag inge händer kvar till! haha. Vi passade på att ta apport-tillfället i akt och apportera andra saker:


"kan man få lite mat i eller?"

Skeden va lite svår för den va så smal och annorlunda.


Testa även med Ebba, Korven högg hon i 3 delar så fort hon fick tag på den och delen som va i munnen svalde man... Köttbullen tog hon så långt in som möjligt och vägrade att släppa den för Makea satt ju och tittade på, då kunde ju hon TA DEN!! Snacka om en Buhund med pittbullkäftar! Jag fick fan inte upp dom haha. Men jag skrattade gott :) Söta knubbsäl. Matskålen tyckte hon va cepigt att BÄRA, den ska det ju ligga mat i! Men efter några försök tog hon åtminstone skeden! hahahaha


Skeden är en sån där smal cappucinosked eller vad dom kallas, lång och smal.


Ja nu har jag tappat fantasi på vad man kan apportera.. Vi har då testat allt från korv till ölburkar och sånt.. Nått förslag??


Men till alla er hundvänner som inte har apporterat korv är utmanade av Makea och Nemo! Bildbevis i bloggarna! :D Och även med köttbulle!! Jätterolig utmaning va det :)


ha de så bra

 
 
Ingen bild

Gittan

12 september 2008 21:53

*ASG*
- DET får jag väl fixa med då!

Kennelhosta tydligen......

 
Ingen bild

Gittan

13 september 2008 12:49

*Muttrar* Han åt upp skinkan ju......

 
Ingen bild

tezze

13 september 2008 16:13

Hihihi!! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards