Alla inlägg den 24 september 2008

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi.

Körlektion har jag nu om en timme.


Här hemma går det bra. Ebba löper i fullan sjå och Makea blir mer och mer kaxig, haha.


Har bestämt mig för att träna lydnad riktgit nu så vi kör ett pass om dagen nu i veckan innan jag sticker till jobbet. Hon går bra. Lite tittig och sånt men det går bort. Denna åldern är aldrig lätt. Ska försöka gå till så mycket nya platser som möjligt och hellst med hundar.


Så får vi se om det blir någon start iår. Jag stressar inte utan vill ha det bra. För det mesta håller hon skillnad på ligg och ställadande under gång. Ibland händer det att hon lägger sig på ställandet. Inget sånt vill jag ha. Hon ska få så goda förutsättningar som möjligt till tävling, sen kan det ju alltid bli fel där iaf men...


Sen har jag anmält till årets allra sista utställning. Och även Makeas första officiella. Jag och Pernilla tänkte att vi kan lika gärna testa. Så får jag se vad domaren säger, hon behöver troligtvis växa i sig mer, hon är ju så ung men är det hyffsad kritik ändå så anmäler vi nog till en dag på MyDog. Annars väntar vi till hon blivit äldre. Sen är det inomhus med och det är lite annorlunda miljö vilket är BRA träning! Konstigt golv och eko och allt. Som sagt så ska Pernilla och Nemo med. Men Eva-Lena med Saga och Emelie med Kaylee hänger på med! Ska bli väääldigt kul även om det inte går bra :)


Nu ska jag snart sticka och köra. Ha de!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards