Alla inlägg den 27 september 2008

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och inte bara TILL utställningen utan även under tiden! En segare får man leta efter. I ringen skulle 92 hundar bedömas. Och det är ju normalt, en domare dömer ju ca 20-25 hundar i timmen. När klockan var 2, alltså när det hade gått 5(!!) timmar så var nummer 57 inne i ringen!!!!!!!!!!!!! Det skulle tagit kanske 2½timme att komma till 57.. det tog 5 timmar!! Helt sanslöst!! Så när klockan var 2 och det var 1 timma kvar till finalerna så hade hon 40 hundar kvar........ lycka till....... så mamma ville hem, skulle köpa virke och allt.


Såhär blev iaf resultatet på aussies:

Valp 4-6 månader:

Hane: 1 HP BIM Lukas (arelidsaussies) handler: matte

Tik: 1 HP BIR Saga (arelidaussies) handler: jag

       2 HP Vilda (arelidsaussies) handler: matte Anki

Valp 6-9 månader:

Hane: 1 HP BIR Nemo, handler: matte Nilla

Tik: 1 HP BIM Makea, handler: jag

Junior/vuxen:

Hane: 1 HP BIR BIG4 Milou, handler Jojje


GRATTIS TILL ALLA!!! Saga tog sitt första BIR och Milou sin första grupp placering! Kan det bli bättre?

Finalerna för valparna har inte gått än så jag vet inte hur det ser ut där. Väntar på uppdatering..  Matte Eva-Lena får ställa Saga i finalen vilket hon kommer klara gallant själv!! :D (lessen att jag inte kunde stanna E-L!!)


Nu anmäler jag inte till fler utställningar iår. Går på dom som är anmälda. Tänker satsa på lydnaden och försöka komma ut och tävla om allt går vägen! Vänstervarven får vänta lite.


Bilder från idag kommer. Har inte ens kollat på dom själv än.


**************************************************
*****

Har fått resultatet från BISet och det blev ingen placering. E-L påstår att det var för att hennes handler stack *rullar på ögonen*... det var inte jag *hihi*. Men det tror inte jag, jag är övertydag om att E-L skötte det utmärkt själv, även Nilla såklart! Det är hård konkurrens!!!! GRATTIS iaf :D

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards