Alla inlägg den 20 juni 2008

Av Therese - 20 juni 2008 14:58

Tiden går såå fort! Det är redan midsommar och nästa vecka fyller Makea 6månader. Och E-L får hem sin aussievalp imorron!!!!


Idag väntas det besök ;) Familjen är på Landet med släkten och jag har hundarna hemma och snart även folk :P Har tagit det lugnt på förmiddagen. Inga föräldrar hemma som tjötar hål i hövvet på en utan alldeles tyst och stilla,,, aah... Vädret är som det brukar vara en svensk midsommar i Göteborg... gråmulet och blåsigt. Men imorse drog det in nåra regnskurar utan dess like!! Man såg inte vart man gick.. När jag såg att det började regna lite smått så funderade jag på att ta ut hundarna. När det fullkomligt ÖSTE ner så tänkte jag "JA NU går jag ut med hundarna!" Bara dumt hundfolk som tänker så,, knappt dom ens ;) Men Makea har ju inte fått vara med om så mycket regn i sitt lilla liv så varför missa chansen? Men regntäcke fick odm båda på sig, Makea bryr sig inte men Ebba var la lika "nöjd" osm hon brukar vara, det ändras dock snabbt när vi öppnar grinden och hon får syn på alla BUBBLOR! Vi kom tillbaka som 3 dränkta råttor, ja Makea var la mest lik en. HAHAHA!! Regntäckenagjorde väll sitt men det var knappt, dom började till och med bli blöta innuti och det kändes/såg ut som om jag precis tagit dom ur tvättmaskinen. Har ju inte världens bästa, Ebbas är egensytt då jag inte hittar något som passar hennes form. Makea har växt ur sitt braiga som Ebba hade när hon var liten. Det är numera Zazib som har äran till det täcket, haha. Makea har ett som jag fått av Gittan. Det är lite stort men det är bra att ha och växa i. Tänker inte köpa något dyrt innan jag vet att hon inte växer ur det.


Nä nu ska jag plocka det sista innan folket står på dörren.


GLAD MIDSOMMAR!

Ovido - Quiz & Flashcards