Alla inlägg den 5 juni 2008

Av Therese - 5 juni 2008 22:14

Makea har gjort stora framsteg på sistone, hon orkar hålla konsentrationen mycket längre vilket gör det enklare att jobba. Hennes fotgående är mer intakt och följande, till och med i längre sträckor och svängar. Svängar med halter sitter bättre eftersom hon har bättre konsentration. Så det går bra framåt nu! Inkallningen sitter perfekt! Även kvarsittningen, som vi tränar mycket för annars tar hon lätt åt sig själv och "vet" att hon ska komma till mig. Platsliggning körde vi idag en längre stund, vill inte köra så hon misslyckas utan det hon klarar. Idag kanske det var 30sekunder eller nått. Ställandet under gång går också framåt, jag vill ju att hon ska stanna som en smäck, och det ser lovande ut :) Börjar smått likna ett moment. Apporten testade vi lite idag, hon tar den men släpper den snabbt på eget initiativ, såg något bättre ut i slutet. I slutet körde vi lite fotingångar, mycket bra ser det ut, hon hamnar lite snett ibland, men inte alls lika ofta längre.


Ja summan är ett lyckat pass! Hon har blivit ännu roligare att jobba med när hon orkar hålla konsentrationen lite längre i träningen. Vi kör ju inte allt på en gång såklart utan har lek- ochdrickpauser etc. Märker dock mer och mer att hon lätt tar eget initiativ när hon tycker att hon kan momenten, så jag gör aldrig samma utan överraskar henne ofta. Inget "kan själv" här inte... Men hon är kvick, snabblärd och vääldigt arbetsvillig! MIN STIL!!


Hon är ju bara 5månader än men gör stora framsteg och visar vilja!


Nu ska jag sova! återkommer imorron!

GRATTIS TILL FRIHET HANNA!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards