Alla inlägg den 27 juni 2008

Av Therese - 27 juni 2008 20:58

Grattis säger vi idag till min älskade blåa ängel och alla hennes ursöta syskon!!


Tiden har gått såå fort! Från att ha "tagits direkt ur gosedjurshyllan på leksaksaffären" (som eva-lena sa ;)) Till att ha blivit en stor flicka :) Hon har ända från början varit en hund med otroligt mycket motor och har en stor arbetslust. Hon är en pärla på appellplanen och vill hellst av allt bara göra rätt. Hon är otroligt lättlärd och kvicktänkt och har bra samarbetsvilja. Hon älskar sin matte över allt annat och kan gå på vatten eller över eld för mig. Hon är hunden jag så länge drömt om och mina förväntningar på oss är stora :) Hon är en hund som inte vill ligga i knät och bli klappad utan att få bråka. Hon älskar att bråka och kampa. Hon är förutom en pärla på lydnadsplanen även en i skogen. Hon har en väldigt bra näsa som hon älskar att jobba med. Sök är det bästa men spår är också nått som vi håller på med. För att inte glömma någon som passar makeas energi, Agility! Det är hon heltänd på :) Sova är det inte ofta man ser henne göra, men däremot jobba!


Utseendemässigt så faller hon mig i smaken. Hon har ett otroligt ansikte och uttryck och hon är smidigt byggd (än så länge, hahaha).


Hon är min perfekta hund!

5veckor

8veckor .. i ett sött yttre..

.. gömmer sig ett jävulskt inre... Här visar Makea sitt riktigt ja...

En dååre på språng!!

Makea stoppar ner näsan och blåser bubblor, det är hon fascinerad av! *S*



Ett oändligt tack Tina för min högt älskade ängel, alias Monster-Makea. Hon är vackrast på jorden!

Makea 4månader.


Lägger in 6månaders bilder imorron :)

ha det bra! Och till dom som ska till borås imorron - vi ses där :)

Ovido - Quiz & Flashcards