Direktlänk till inlägg 17 juni 2008

Mera träning

Av Therese - 17 juni 2008 21:18

Jupp det har måndagen och tisdagen bestått av. Igår var det agility. Ebba körde ett varv på banan innan hon fick sitt frispel..  Men det varvet var hon duktig på!

Makea körde sina markmoment ;) Tunneln va U-formad men det har hon inga problem med. Platta tunnel tog hon helt själv nu utan att någon höll upp släpet! DUKTIG! Slalom har hon fått in riktigt nu! Jätteduktig var hon! Hade fart och gick oftast in i rätt ingång! När hon inte gjorde det så backade vi bara. Tror det var 8pinnar uppe och hon tog rubbet! MIn ängel :) Det ska tärnas lite passivitet vid agility nu i sommar också, för jag märker redan hur hon börjarar brinna när hon ser hindrerna och när andra hundar hoppar. Så där har vi ett moment :)


Idag var det lydnad. Sophie körde Ebba lite och Jag tog hene lite. Makea körde igenom nästan alla 1:ans moment. Hennes ölinförighet va super! Så även ställandena!! Har börjat dra ut på längden som jag går efter hon stannat och det funkar jättebra, hon rör inte en fena. Inkallningen går hur fort som hellst! Ibland hinner hon inte stanna i tid så jag ställer mig ibland när ett staket och då riktigt sladdar hon in i position! Platsliggningen gick jättebra! Mellan två stora svarta hundar idag. och mycket i rörelse runt om. Sittande i grupp i 3½ minuter med två belöningstillfällen, också suveränt. vet inte vad jag har att klaga på egentligen - jo apporten, men den glömde jag köra idag.. Och att hon inte ska komma så långt bakom i inkallningen.. Och att hålla lite bättre konsentration även om det är mycket hundar i rörelse.. Men det övar vi på :) Hoppet körde vi idag med, ett klart moment :) Det är tåv plankor så hon hoppar la inte utan gör ett litet skutt, haha. Men vill itne att hon ska hoppa när hon är så ung. Men hon vet ju hur det ser ut nu så sen är det ju bara att höja.


Nu ska vi ha en vila imorgon och på torsdag och smälta alla pass de senaste 5dagarna. Och jag ska börja göra upplägg hur jag ska träna läggande under gång, har en liten plan. Tänkte introducera det i helgen. + att det ska bli apportträning i helgen. Och helt klart sök. Men som sagt, nu har vi två dagars vilande, planerande och funderande :) Så kanske vi tar ett litet pass på fredag om det hinns med i midsommarfirandet. Men kan säga att jag känner mig så duktig att båda hundarna har fått så mycket dessa dagar, så nu har jag inget dåligt samvete. Men märker hur mycket Makea kommer att kräva.. hon är en arbetsnarkoman utan dess like! HELT i min stil!

 
 
Jenny

Jenny

17 juni 2008 22:14

Hej,
Ja, nog finns det palner att tävla alltid (-:
Vixhen är 11 månader nu så det börjar bli dags att ge sig ut.
Känner igen det där med träningsnarkoman, har en hemma med. Men det e bara kul med en vovve som verkligen VILL träna.
Ha det så bra

http://fjodorochvixhen.panatet.se

 
Ingen bild

Linda

18 juni 2008 07:38

Roligt att det går så bra.Smsa om du vill träna ihop med mig...det är alltid kul!

Kramen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards