Direktlänk till inlägg 15 juni 2008

Fotoblogg och träning

Av Therese - 15 juni 2008 15:19

Ja idag blir det lite blilder. Igår var vi och handlade lite mer agilityhinder, innan har vi haft så man ka göra 3 hinder. Igår handlade vi ett däck, en tunnel, ett hinder och ett 12 pinnars slalom. Platta tunnel är slut överallt så vi hoppas att dom får in den. Såhär såg dom ut iaf:

Däck, som även kan va ett vanligt hinder.

Hinder.

Tunnel.

Slalom (upp till 12 pinnar).


Självklart var vi ute och tränade igår då :) Jag och Makea och Sophie och Ebba. Det gick bra!


Det blev även en ny träningsväska igår, en sån där otroligt rymlig fiskareväska med en liten pall på. Eftersom det blir mycket träning i skogen nu så är det så jobbigt att sitta i blåbärsriset ;) Och tidigare i veckan fick änglarna var sitt nytt halsband :)


Igår blev det även ett lydnadspass med Makea. Inte för att det är lätt att trötta ut henne, lika pigg var hon ändå efter dessa två pass! Så på kvällen drog jag med mig mamma ut och gjorde 4st sök skick! Det var vindstilla så Makea hade lite klurigt men hittade alla gånger! Första sökträningen i sitt nya tjänstetäcke! :) När vi kom hem efter det somnade hon som en klubbad säl! Sovmorgon fick jag lite imorse. Klockan 11 bar det av till klubben där jag, agneta, martina och emelie, Sophie och Hanna (utan hund) tränade. Makea skötte sig utmärkt och låg en riktig platsliggning med alla andra hundarna, jättebra! Hennes första platsliggning med sällskap ;) Det blev mycket fot träning med svängar i halter och marsch, det blir bara bättre och bättre, idag var det RITKTIGT bra! Vill bara ha lite mer fart i "helt om" men det kommer. Sittande i grupp körde allihopa med, Makea satt hela tiden! ca 1½ minut, duktig tjej! Sophie och Ebba körde först lite agility men Ebba kände lite väl mycket frihet idag och tog till sig den, så det blev lydnad för dom sen. Jag gick igenom hela klass 1 momenten med Sophie. Det gick bra (det är sophie som behöver lära sig eftersom hon aldrig tränat hund innan) och Sophie kom på att "ååh men detta var ju faktiskt roligt".. Grattis, efter 3år ;) haha. Jag har sagt att jag inte kommer att sparta Ebba i tvåan nu utan sophie är inne på att hon vill börja med Ebba och då är det rätt bra att kunna starta ettan då det är enklare. Det är bra om Sophie och Ebba blir ett team, då kan man hjälpas åt och träna hundarna tillsammans.


Lite bilder från dagen med Hanna som fotograf:

Makeas inkallning (hon springer alltså i 590!!!)


Ja dessa dagar har det blivit MYCKET hundträning! Ett pass i fredags, tre igår och ett hittills idag, men ikväll blir det sök också. Sen är det träning på klubben imorgon och på tisdag! Så då har det blivit 5 dagar i rad! :D Även Ebba har kört alla dagar hittills (ett pass om dagen) och ska troligtvis gå både måndag och tisdag med. SKOJ! :D Det behöver dom båda!


Det blir dock inget U-SM för oss iår. Hade tänkt det men eftersom det är mitt på sommaren så är Ebba inte så träningsglad. Men nästa år kommer vi minnsann! Se upp för Tezze och Monstret då!! Vi ska sopa banan! Hahaha ;)

Det va allt för idag :)

 
 
Ingen bild

Mamman

15 juni 2008 16:11

Nu när alla är på träningsplan med båda hundarna så vet jag var de är. Jätte skoj att ni kan ha ett intresse ihop, för vi har ju 2 hundar. Sophie+Ebba & Tezze+Makea.
Puss

 
Ingen bild

Hanna

15 juni 2008 18:43

HUNDEN ÄR BADAD! NU BLIR DET TRÄNING!!!

 
Gittan

Gittan

15 juni 2008 21:09

:D
Tack så mkt!
- Javisst är vi CDF.are duktiga ;-)
Får skriva här,kan inte få iväg ngt i din g-bok.

http://www.gittantholin.se

 
Linda

Linda

16 juni 2008 07:21

Fräcka hinder! Det går fort fram med Makea.Ni kommer att bli kanon duktiga.kramen

http://lindaocarmen.bloggagratis.se

 
Jenny & Vixhen

Jenny & Vixhen

16 juni 2008 21:51

Vad fint det ser ut. Ni verkar superduktiga och Makea e ju bara ett halvår (-;
Lycka till med träningen.

http://fjodorochvixhen.panatet.se

 
Tina

Tina

18 juni 2008 21:30

Vad duktiga ni är!
Härliga kort!
Ha en bäst midsommar!

Kram Tina

http://door-keepers.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards