Direktlänk till inlägg 1 juni 2008

Uställning x2 och otrolig värme!!

Av Therese - 1 juni 2008 16:39

Ja helgen har spenderats ute, närmare sagt på utställningar. Igår var vi på orust där även brorsan Nemo var :) Makea skötte sig fint och tog hem BIR och brorsan blev BIM!!! Dom hade INGA gruppfinaler i valparna utan ALLA gick till BISet, där det då blev ca 30st valpar!! Domaren gick egenom alla på mindre än 3minuter, hon hade nog redan bestämt sig, och det var inte för oss. Men Makea höll ut rätt bra, hon va lite seg men vem klandrar henne?? Hon är ändå finast :) Kritiken var fin och domaren föll speciellt för hennes vägvinnande, snygga rörelser.


Och idag var vi i uddevalla. Även idag kammade vi hem BIRet och det blev väntan på BIG-finalen, som dom tack o lov skulle ha här.. Makea hann inte bli så varm och var med inne i ringen och tog hem BIGet med!! Låååång väntan till BIS-finalerna. Hon va helt slut för idag var det ännu varmare än igår!! + gåradens långa dag, så precis innan vi skulle in i finalen hörde hon Ebba skälla lite längre bort, ville då leta efter henne, inne i ringen hade vi en dvärgschnauzer framför oss så det va inte så lätt eftersom man sprang in i hans arsle hela tiden, sne fick hon se mamma och mormor och ville inte längre vara med, förstår henne då jag själv hade värmeslag... Så ingen placering i BISet men jag är supernöjd ändå!! När vi satte på bilen stod termometern på +38grader i solen!! Och det var HEEEELT vindstilla, fatta värmen?? Varför åka till Thailand när man har samma värme hemma? Hahaha. Men kritiken idag var jättefin med! Det enda jag vet domarna störde sig något på var hennes svans, men den är jag ju medveten om så..


Inga bilder idag, men dom kommer. NU ska jag vila!! 

 
 
Ingen bild

Mikaela

1 juni 2008 20:17

Vad duktig hon är. Stort grattis till fina prestationer i vänster varvet! =)

 
Linda, Jojje och Milou

Linda, Jojje och Milou

1 juni 2008 21:58

Hej!!!
Åh Herre gud GRATTIS till storvinsterna!!!
Jättekul att det går så bra!!!!!!!!
Syster Nea skötte sig åxå jättebra i Töreboda och blev BIR. Men GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!!!!
Kram Linda, Jojje och Milou.

http://bloggis.se/andersson

 
Nadia

Nadia

2 juni 2008 00:48

Grattis grattis!! Kul att det går bra för alla våra sötnosar!! En extra eloge e dom värda för att de presterar så bra trots den otroliga hettan!! Grattis Makea!

http://www.nadiacaddy.wordpress.com

 
Ingen bild

Linda

2 juni 2008 06:54

Stort grattis till dig!Jätte roligt! En rolig nyhet har jag till... Vi vann mot Hik...stort oxå...bra vaaa!

 
Lillis

Lillis

2 juni 2008 08:21

JÄTTEGRATTIS Till dig & Makea!

Kram Lillis & Iota

http://flocken.zoomin.se

 
Tina

Tina

2 juni 2008 11:47

Hejja er, vad duktiga ni är!!

Kram
Tina

http://door-keepers.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards