Direktlänk till inlägg 27 juli 2008

BAD och träning

Av Therese - 27 juli 2008 19:55

Familjen kom hem inatt, så mycekt sovande blev det inte då hundarna blev glada och alla var högljudda... jaja..


Idag åkte jag, pappa och Makea på stranden och badade. Det var vermt och skönt i vattnet så jag gjorde mitt första dopp iår, bättre sent än aldrig ;) Makea var lite tveksam först (har bara badat en gång innan i en sjö, här var det mer vatten ;) ) men när hon väl märkte att det faktiskt var roligt så sprang vi i båda två och hon sprang och hoppade och när botten försvann började hon simma! Annat än vad Ebba gör den badkrukan ;) Jättekul hade vi och det tog mycket övertalning för att få henne i land och åka hem.


Så har vi tränat lite idag. Mest vanlig genomgång av hela klass 1 utan hoppet. Hon kan fortfarande ligga liiite långt fram i fotgåendet men det artar sig. Och vänstersvängarna är URSNYGGA NU!!! Även höger-om-halt var bra. Resterande var med bra, både ställandet och läggandet var bra idag! Och apporten var kanske ingen engångssak för de gjorde hon rätt bra idag med!


Vi tränade även lite snurra, slalom mellan benen och kryp ute. Hon börjar fatta galloppen i slalom mellan benen :P Krypet var lite slarvigt, men hon kan det ju itne riktigt så ;)


nu ska jga glo på TV och sen sova.. jobbar tidigit hela veckan :(

 
 
Ingen bild

Pernilla

27 juli 2008 22:14

Hej hej! Visst är det härligt att bada med hundarna, det är inte mycket annat att göra nu i denna värmen....puuust..
Jag var uppe på brukshundklubben ikväll (ale) Såg att du varit där och tävlat med Ebba!! Kul! Det är alltid roligt när man känner igen någon! När åker du till Skottland? Då antar jag att ni köper ett gäng får när du kommer hem..
Ha en riktigt trevlig resa önskar Nemo &co..

 
Ingen bild

Linda

28 juli 2008 07:22

Hej! kul att det går så bra med träningen.Nästa vecka börjar friaträningen oxå...då ses vi.Kramen

 
Ingen bild

Hanna

28 juli 2008 10:04

Var ett JÄKLA tag sedan vi pratade! Vart har du tagit vägen!?

 
Linda, Jojje och Milou

Linda, Jojje och Milou

28 juli 2008 12:32

Vill bara säga GRATTIS på 7 månaders dagen i efterskott till Makea!!
Kramisar Milou med familj.

http://bloggis.se/andersson

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards