Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Therese - 7 juli 2008 19:22

Kort inlägg om gårdagens alla vänstervarv!

Kan börja med att vi hade jävligt roligt vi som var uppe (cdf)!!!! Roligaste på länge - lätt!! Bodde på ett urfint hotell, beläget max 400meter från mässan. SUPER RUM och allt möjligt.

Till alla resultat. Först ut var som ni vet Helene och Elsa och blev BIR-veteran och VWW-08! Efter dom var det min och bodils tur.

Både jag och Soffi och Bodil och Maja fick Exellent!! Bland 50 TIKAR!! I Konkurrensen gick jag och Soffi inte vidare men Bodil och Maja stod FÖRST BLAND ALLA!!!!! Så nära vinst men ack, en 5:e placering blev det. MEN SÅÅÅ NÖJDA!!!

Pernilla och Rex fick ett rött band och var jättenöjda. Rex skötte sig jättebra i ringen och det han rök på var hans tandförluster, men så fina fina rex :)

Maroias Silvio fick exellent på rasspecialen och rött band på WW. Ännu ett supernöjt ekipage! För Lenas lagottos blev det Exellent men oplacerade.

Men allra nöjdast var nog ändå Anki - för hon tog hem RUBBET!!!!!!

Armani (längst till vänter) blev bästa hane med cacib och WW-08!! Katcha (2:a till vänster) blev bästa tik med cacib och WW-08!! Hennes uppfödda junior (längst till höger) blev bästa junior JWW-08 och BIR!!!! Endast 11månader gammal!! OCH TILL RÅGA PÅ ALLT så drar hon på gräddet på moset och dra hem BÄSTA UPPFÖDARGRUPP!!!!!!! SUUUUUUUUUUUUPER GRATTIS ANKI!! FAAN VA GRYMT!! Tror ni hon grät eller???????? *S*


Sen var jag vid Buhundsringen och hejjade fram våra svenska gnipargrottor :) Och Gullan lilltösen drog hem JWW-08!!


Sen var det en jädrans massa Door Keepare uppe både på speialen och ww! Det gick grymt bra för dom och det blev många exellent och bäst blev Miffo som blev 3:e bästa junior på specialen och 2:a(!!) bästa junior på WW - av 25tikar!! Crazy blev 4:a i svampklassen och Door keepers kennel blev 4:e bästa uppfödargrupp! SUUUPERGRATTIS till suveränt braiga uppfödare Tina och Johan!!! Ni är bara bäst! Mer utförliga resultat ser ni på Lindas blogg !!



Asså helgen kunde fan inte vart bättre! Helt otroligt vilka bra svenska hundar och uppfödare vi har!


Jag vet att jag glömt en massa för jag kände såå många som var där. Men vet inte hur det gått för alla riktigt.


Men än en gång ett JÄTTEGRATTIS och massa BAMSEKRAMAR till alla jag kände och deras resultat, ni är så duktiga så man blir gråtfärdig!!


Vi kommer även att invadera WW 2010 så akta er - vi är inte tystlåtna och vi är inte gömda! Hela världen kommer veta vilka vi är - om inte för att vi syns så för våra vackra hundar! Jag längtar vänner!

Ovido - Quiz & Flashcards