Alla inlägg den 26 juli 2008

Av Therese - 26 juli 2008 12:00

INTE ALLS!!!!!!!!!! Så fort jag går och hämtar vatten slangen så hoppar Makea som en studsboll och gnäller för att vara helt säker på att ohn inte ska missa vattenstrålen (slangen är inte ens ikopplad då... smart *L*). Blommorna får väll sitt vatten dom också men de mesta är nog på och i Makea :D Visserligen väldigt bra eftersom hon då är så lätt att svalka till skillnad från Ebba (som springer och gömmer sig under sängen så fort hon ser en vatten kanna eller slangen..). Jaja, vattnat blev det iaf :)


Och tränat har vi gjort idag med (oooh nej, Makea vet inte att det är över 30 grader varmt....) Vi har tränat kryp, som går riktigt bra :) Vi har gjort bakdelskontroller. Testat att backa, att gå slalom mellan benen (som hon var väldigt ivrig på) och att snurra/göra en cirlkel åt höger (vilket hon klarade helt innan vi la ner!!). Senare ska vi köra lydnad och lägga ett spår är det tänkt.


För övrigt så blev hundarna väldigt glada igår när vi kom hem och för första gången på hela veckan har vi alla tre fått sovmorgon ;) Igår kväll tog jag och Ebba en långpromenad runt 4H gården medas Makea fick vara själv. Hon tycker väldigt synd om sig själv när jag och Ebba går iväg, hon kan inte förstå hur jag BARA kan ta med EBBA?!?! Går någon annan ut med Ebba och Makea blir själv så är hon alldeles tyst... Denna hund...


Imorse nrä vi tog en liten prmenad var Makea överlycklig över att få pringa fritt i skogen igen! Hon har ju mestadels gått kopplad hos mormor och morfar pga att dom inte kan ha henne lös och att det iprincip bara är vägar runt om.


I veckan fick jag min första lön och det kändes hur bra so helst :D DEN är jag VÄRD!!!!


Måsta bara säga att jag vägde hundarna igår! Ebba hade nte gått ner som jag hoppats på så nu är det lsut på sommarlovet och det ska bli riktiga motionsrundor och cykling!! Makea hade gått upp, 18.9 väger hon nu. Men ska mäta henne också för vad gör det om hon har gått upp men växt på höjden också, då spelar det ju lixom ingen roll ;) haha. Hon vägde 17kg när hon var 6månader. Och jag tycker hon breddat sig lite, men vi får se. Ska mäta henne sen! Monstret blir 7 MÅNADER IMORGON!! Går tiden FORT ELLER VAD?????


Nä nu ska nog jyckarna få vara inne lite medans jag vill ut och sommar-fota :)


hej svejs!

Ovido - Quiz & Flashcards