Alla inlägg den 24 juli 2008

Av Therese - 24 juli 2008 22:46

Äntligen fredag och en KORT arbetsdag!!


I helgen ska det slappas och gå långpromenader med Ebba. Känner att jag måste röra på mig. Blir inte så mycket när man jobbar sent. Makea får därmed ensamhetsträning. Blir det tillräckligt svalt någon kväll ska jag och Ebba plocka fram cykeln. Hon är otroligt slö när det är varmt. Slöare än vanligt, om det går ;) haha. Så varma dagar ligger verkligen träningen nere med den hunden. Makea har inte alls så ont av det. Orkar väll inte lika "hårt" pass som vanligt, men vem gör det i 30graders värme?? Men hon är med på noterna. Hon älskar ju att jobba så. Makea ska, förutom lydnad, även få spår i helgen. Det var ett tag sen nu. Möjligtvis även slalomträning då det strulade lite i söndags.


Nu ska jag njuta över att arbetsdagen är över och att jag snart får sova :) haha


I helgen ska det bli grymt varmt!! *pust* Och ingen möjlighet att komma iväg någonstans har jag heller :( Vi får nöja oss med vattenspridaren där bak, hundarna och jag. Ska försöka väga Makea i helgen och se om det händer något. Känns inte som någon markant skillnad iaf, mamma tycker hon lagt på sig lite. Men hon kanske även växt på höjden? Jadu, Tina, du kanske har fött upp din första miniaussie ;) haha nä då. Hon växer i rätt tempo :) Hon kommer bli så fin så den lilla damen :) Lite mer päls vill jag ha med :D men hon fäller nu så det kanske kommer??


godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards