Direktlänk till inlägg 23 juli 2008

Sol :)

Av Therese - 23 juli 2008 11:09

Ja, riktigt varmt är det nu! Hoppas det håller i sig. På hundfronten har det varit ganska lugnt nu i veckan. Tränade inne igår. makea lärde sig krypa :) Jättefint kryp har hon naturligt. Ebba släpar ju bakbenen efter sig och likson ålar sig fram mer. Makea har alla ben under sig och kryper fint utan att lyfta rumpan. Hon tyckte det var kul :) Så det ska vi jobba vidare på. Började även med lite andra "cirkuskonster". Ebba kan rätt mycket sånt men det har träkigt nog inte blivit något alls med Makea då jag prioriterat annat. Men har bestämt mig för att börja lägga in det lite smått. Hon kan en sak : Puss! hahahaha Men vi testade på lite cirklar och sånt. Får se om hon tycker det är kul, men det tror jag absolut.


Idag fick Makea sig ett litet lydnadspass ute. Det gick fint. Läggandet under gång ville sig inte riktigt idag så det la vi lite mer kraft på. Även starter och halter i svängar och att hålla positionen. MEN MEN MEN måste tillägga att hon gjorde en SUVERÄN klass 1 apportering!!! Har ju strulat lääänge med detta! Har det kommit ett framsteg?? Hon väntade fint, tog den och HÖLL I DEN i flera sekunder! Tills jag sa "loss". Antingen var det bara tur eller så har hon verkligen printat in nu att om bocken hamnar på marken blir det inget godis... Och om inte jag sagt loss då såklart! Åtminstone 4 gånger gjorde vi det och det såg riktigt bra ut! Hoppas det har lossnat. Klass 2 apportering fick hon med och gjorde även här den lätt bästa hittills! Hon springer i 590 och vänder på en 5öring, det gör hon - skillnaden idag var att hon kom in i fotposition och satte sig - om än något snett men hon fick massa belöning ändå!! Och två gånger helt utan tugg!Håller tummarna för att det börjar arta sig.


Nu ska jag göra mat innan det är dax att åka till jobbet igen.. Jag orkar verkligen inte egentligen.. Det är sjukt tråkigt, ingenting att göra och inget folk där....... Snacka om att tiden går låångsamt! Men vad gör man inte?! Jag får ju pengar! Och det passar ju ypperligt eftersom jag drar till SKOTTLAND om 2veckor :D Valla valla valla - det ska bli sjukt kul!!


Till råga på allt så fyller jag (äntligen) 18år då!!!


ha de i värmen! 

 
 
Linda, Jojje och Milou

Linda, Jojje och Milou

23 juli 2008 12:14

Åh vad duktig lilltösen är!!!! Kämpar du även med att få i henne mycket mat så hon går upp i vikt nu till Lilla Edet för du ska väl ställa där????? Nä hon är jättefin som hon e, å vill du ha henne smal för att kunna köra SNABB agility så varför lägga på henne flera kilo då, finns ingen anledning!!!
Krypa, det har vi inte provat... Det får bli dagens prov...
Ha det så bra på jobbet och GRATTIS i förskott!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kramisar Linda.

http://bloggis.se/andersson

 
Tina "the wanna-be"

Tina "the wanna-be"

23 juli 2008 13:59

Kul... Tarzan hatar krypa, men det har nog med hans mindervärdskomplex att göra. Han tycker redan att han är så liten ;) Ha det så rolgt i skottland och grattis i förskott. ps. camo-byxorna plockas bara fram till särskilda tillfällen (läs utställning vis aussieringen) ;) ds.

http://www.bloggis.se/tarzanstassar

 
Linda, Jojje och Milou

Linda, Jojje och Milou

23 juli 2008 22:54

Det blev inget kryp idag, vi har gjort så mycket annat än hundträning idag, å imorgon blir det nog inget heller... Vi ska åka till Vinna hundcenter på en liten Aussieträff och sen ska vi åka till Nea & co för att kolla in VALPARNA!!!
Häftigt att fylla 080808!!!!!!!!!!!! Till på köpet dessutom 18!!!!!!!!!!!!!
Ha det!!!
Kram Linda.

http://bloggis.se/andersson

 
Ingen bild

Pernilla

23 juli 2008 23:02

Jag tänker då inte hålla någon apport, korven snor jag ändå...Hälsningar från din brorsa (som inte tar okända föremål i munnen)Nemo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards