Direktlänk till inlägg 13 juli 2008

helgen fortsatte..

Av Therese - 13 juli 2008 21:22

.. och inte i allt i lyckans tecken precis. Igårkväll somnade jag väldigt sent, vaknade halv 6 av en mor och far som går runt och viskar, trodde det var inbrott eller liknande så gick upp för att kolla, nej då, det var ett mus helvete som gnager i väggen... nu är fälla gillrad iaf..


Vid frukosten började syster med att tappa en tallrik med ägg på golvet, full städning och damsugning... Therese (jag) fortsätter så duktigt med att spilla ut hela makeas matskål över hela köksgolvet så all mat och filmjölk sprider ut sig som atlanten.. Mamma toppar sedan det hela med att krossa ett vinglas innan vi tillslut kunde lämna köket, och frukosten för denna dagen..


Och i och med musen så storstädade mamma kvättstugan och gör om där inne. Hundfoder tunnan fylls på till toppen och jag ska rulla in den, den rullar ur nävarna och landade på min stortåknöl, vilket gjorde jävulskt ont och gör det fortfarande.. lite svullet och allt..


Senare bestämde min mamma och jag att vi skulle baka och till det ksulle vi ha färska bär, gott! Jag och syster tar med oss hundarna ut och plockar. Ebba har lärt Makea att plocka blåbär, men hon är någon klumpigare än Ebba. Hon får dock tag i bär ;) Hon lärde sig även plocka hallon, vilket är lite mer fascinerande eftersom det är svårare, men hon plockar dom, färdiga eller inte. Ebba plockar inte hallon utan käkar gräs ;). När vi är på hemgång går vi förbi en håla som brukade vara en liten sjö eller vad man kallar sånna små. Nu är det dock nästan inget vatten utan sjunklera för hela slanten, med massa grönt. Makea går till kanten och luktar, ser ut som hon vill dricka varav jag säger skarpt "nej".. Och duktigt hund som jag har lyssnar hon på det, reagerade direkt och gör dock ett jätte skutt två meter....... rakt ut i dyngan....lite fel håll..... suck pust och stön....... en helsvart aussie springer sedan omkring som en dåre överlycklig och ska krama både Ebba och sophie, som INTE blev lika lyckliga, det slutade med att ALLA fick entra duschen...


Ja helgen har väll varit allt annat än lyckad, och tack för det så börjar jag jobba klockan 06.00 imorgon.... SUCKAR!!!


Kan dock rabbla tre bra saker som hänt. Idag gick lydnaden med Makea riktigt bra. Och på vår morgon promenad mötte vi en rådjursbock som fick lite fart i brallan, men Makea står kvar vid mig!!!!!!! Senare på dagen går vi i området och hon ser en katt före mig, katten springer och hon börjar kuta efter, jag märkte det när hon sprungit en 5meter, skriker NEJ och Makea stannar!!!!!! Går sedan vid min sida... Så min lilla ängel blå sviker mig inte även om helgen gjort det en smula ;)


Inga bilder idag, kommer i veckan...

Ha det bra, så ska jag försöka vända min "lycka" i veckan *S*

Kan ju säga att jag skratta så jag grät när jag skrev detta inlägget!!


bye!

 
 
Jenny & Vixhen

Jenny & Vixhen

13 juli 2008 22:08

Tack så myckat för grattiset. Det är alltid kul att träffa personen IRL som man träffar på nätet ;0)
Ha, ha, ja plocka hallon gör Vixhen med. Dom e inte dumma dom små!
Ha en härlig sommar
Kram

http://fjodorochvixhen.panatet.se

 
Ingen bild

Linda

14 juli 2008 07:05

Det var en riktig "TYKO BRAHE" helg kan man säga *ASG*

Kramen!

 
Ingen bild

Gittan

14 juli 2008 23:02

Kul helg ser jag *Fniss*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards