Direktlänk till inlägg 12 juli 2008

tvååker

Av Therese - 12 juli 2008 21:42

Jaha då var tvådagars utställning över för denna gången. Men det var inte en helg på vår sida inte. Först när vi skulle åka så ville bagageluckan gräla och det var inte långt ifrån att vi hade fått stanna hemma då den inte ville stänga sig. Efter många om och men kom vi iväg och i tid dessutom :)


Väl framme kom vi till en tysk herre (typ jultomten) som gav Makea en slät etta pga att hon var "för osäker".. Det menades med att när jultomten kom bakifrån och utan att hälsa öppnade Makeas mun, varav hon blev lite förundrad vart fasen han kom från och drog sig undan lite... Jaja kan väll också tillägga att en VÄLDIGT vinstrik hane från usa åkte ut på en slät etta med samma argument, hmm vem är det då fel på? Gubben kanske?? Annars var det fin kritik!


På kvällskvisten hade min lilla blå väldigt med spring i benen eftersom hon fått tillbringa sin dag helt i koppel, jag släppte henne och snabbt därefter hittade hon ett nybygge där tomten var helt av jord och i en hög dessutom, vart tror ni hon var? haha.. Ett litet lydnadspass hann vi med också, hon är duktig på att skilja på lydnad och utställning så man kan varva det utan att vara rädd att hon ska sätta sig i ringen eller liknande.


Idag var det utställning igen. Denna gången med en finsk domare som gav Makea fin kritik med men inget HP pga att hon är för smal. Och smal det är hon ju utan tvekan om man jämför med syskonen. Lite kan hon allt bredda på sig utan att vara i riskzonen för för vida svängar i agilityn ;) haha. Så nu är hon på lite gödning det magra spektaklet.. Vanligt torrfoder har aldrig vart någon favorit men nu har vi hittat ett sätt att få henne att äta upp!


Ja, inte nog med detta så på hemvägen var vi typ 1dm från att åka in i räcket i 120 och.. ja vem vet vad som kunnat hända?? En fullkomlig jubelidiot som gjorde allt annat än körde bil trodde att blinkers automatiskt ger honom plats på en hundradel utan att vrida på sitt fuckade lilla huvud och kolla om det kansek kommer någon bil som är på väg om honom? Ja, hjärtat klappade snbbt och man blir mörkrädd av hur folk kör nu för tiden.. TÄNK vad som kunnat hända!!! Men Mamma med en superreflex gjorde en bra undanmanöver vilket gjorde att vi klarade oss! Får man träna på sånt på bilskola tro? I och för sig tar reflxerna över i sånna lägen..


Bilder kommer imorron men vill avsluta med att grattia alla Door Keepare för SUPER RESULTAT under helgen!!! JÄTTEGRATTIS!!  

 
 
Nadia

Nadia

12 juli 2008 22:50

Tråkigt resultat för er i helgen men super kul för oss att få se er! Hon rör sig jätte fint i ringen och Nea skulle oxå behöva få lite ringträning vilket helt har fallit av min agenda (ajabaja) Det är jätte kul att dom är så lika men ändå så fruktansvärt olika ;0)
Kram på er

http://www.nadiacaddy.wordpress.com

 
Linda, Jojje och Milou

Linda, Jojje och Milou

13 juli 2008 11:25

Jättekul att träffas i helgen!!!!!!! Makea är en helt underbar tjej, hon och matte skötte sig utmärkt i ringen!!! Domarna är ju ett speciellt släkte i sig, lite smal, har dom inte tittat i alla modemagasin, man ska vara smal för att komma nånstans... Man ska ju inte vara FÖR TUNG som Milou iallafall, tänk att jag har undrat vad menar dem med att han är för tung, för TJOCK är han ju inte, inte enligt mig iallfall!!!
Ha det så bra!!!
Kramisar Linda.

http://bloggis.se/andersson

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards