Direktlänk till inlägg 1 juli 2008

jadu...

Av Therese - 1 juli 2008 21:02

I söndags blev det sökträning med ltie folk, 3 superskick gjorde min lilltjej men det 4:e blev pannkaka, tror hon faktiskt (för en gång skull) blev trött med så svåra förhållanden, helt vindstilla var det och vi lyckades belägga rutan i en del av en utbränd skog. Så givetvis lukade det såå mycket aska och allt vad det är där. Så det var nog inte lätt för deras så näsor. Men som sagt, 3 skick var jag nöjd med! Nu har dessutom vår beställning anländt, och där var en sökrulle med.

Makea har full koll när dom andra för springa!

Väntar fint på sin tur :)

Är hon inte för vacker! Färgteckningen och uttrycket är helt underbart!



I måndags och idag har det inte blivit någon tärning, har inte kännt mig helt kry. Men hoppas kunna köra ett pass imorgon och ett på torsdag. På fredag är det World Dog Show och det ska bli så jäkla kul!


Igår var jag och testade Soffi lite i kopplet. Det kändes bra och jag tror vi kommer fixa det i ringen i sthlm! Käns ju spännande att börja på en världsutställning när man aldrig ställt terrier innan *S* Men det ska vi allt fixa :)


Och idag fick Makea och Ebba en glass. Makea är ju världens störta egoist *S* och tyckte att hon skulle bita av hela

Sen kunde hon slicka lite... snabba korts slick för att få i sig så mycket som möjligt

Senare ramlade glassen av och jag hann inte reagera förän Makea hade tagit hela och svalt i ett bett... hon är sjuk ibland asså...  Ebbson fick sock smaka på Sophies magnum så hon blev glad ändå denna glassälskande hund..


 
 
Ingen bild

Mamma

2 juli 2008 13:15

Visst é hon SÖT vår lilla tös !! dock en liten gangster må ni tro.

 
Jenny & Vixhen

Jenny & Vixhen

2 juli 2008 14:04

Instämmer till fullo. Otroligt härligt uttryck ;0)

http://fjodorochvixhen.panatet.se

 
Ingen bild

Nilla

2 juli 2008 17:34

Soffi står JÄTTE bra med dig!! det fixar du!!!

Kramen

 
Nadia

Nadia

2 juli 2008 17:38

Ja, det är klart att det måste komma upp färska valpbilder trots att Sandra är i Sthlm!!
Vad roligt med en massa fina bilder här oxå...

Jag har prövat det där med en vägg med Nea men hon pressar upp rumpan mot väggen istället... men vi klickar en massa så jag hoppas det hjälper, vi får väl se om ett tag.
Kramar

http://www.nadiacaddy.wordpress.com

 
Ingen bild

mamman

3 juli 2008 15:11

EBBA är en riktig goding !!!! Mamma´s Ebba kommer alltid först ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards