Direktlänk till inlägg 24 maj 2008

Härlig dag!

Av Therese - 24 maj 2008 18:48

Ja, ca 6timmar var vi ute i friska luften idag :) Det var otroligt roligt! Vi var 5st, helt perfekt! Vi la 5 blodspår i olika svårighetsgrader och alla fick gå det man ville. Medans det drog sig så tränade vi sök, Makea va lite mesig i första skicket då jag tror hon börjar komma in i spökåldern och ville fram till figgen samtidigt som den var läskig *S* Det såg MYCKET kul ut måste jag säga. Men när hon övervann det och fattade att "just det, det var ju inget farligt" så gjorde hon två till skick som var mycket bättre! Hon vänder sig om ibland, vet inte om det är för att söka hjälp eller för att kolla om jag är kvar, hon är ju väldigt bunden till mig. Men hur som hellst så gjorde jag ingenting och då fortsatte hon. Man ser så tydligt när hon letar efter vinden och när hon fångar den - så häftigt med dessa näsor asså! Dom andra hundarna gick jättebra med.


Det var ju meningen att vi skulle grilla med men Eva-lena, som är den enda rökaren, hade ingen tändare med sig så det för bli till nästa gång *S* Alla mobbade henne för detta, dels också för att hon inte fick någon cigg på hela dagen, eller aa fram till Annelie hittade tändstickor i bilden. Spåret var väldigt svårt för hundarna idag eftersom det är så torrt i marken, så lite klurigheter men dom klarade det gallant. Förutom Makea då, som verkar ha 0 intresse för blodspår. Första spåret gick vi som nr 2 och hon gick helt klockrent! Andra spåret gick vi först i för jag var övertygad om att hon gick i föregående ekipage spår. Och mycket riktigt så tog hon inte det spåret, hon letade efter personspår. Så istället för att tjata så la vi ner det, eftersom det var svåra förhållanden med, och körde lite lydnad i urskogen ;) Det gick väldigt bra, hon är heltaggad.


I slutet var alla trötta och Makea blev som ett litet barnoch skullel bitas, då kom Agneta förbi och sa "haha, hon är lika mycket damphund som mina, eller aa alla här är lite damphundar" Jag la till den klockrena komentaren tillbaka "Ja, men skillnaden är att min hund är dampig på ett charmigt sätt!!" *ASG* Det var dagens...Mohahaha ;) Hon mobbade Eva-Lena så jag fick allt lov att mobba henne lite med ;P


Nä jag sitter hos Hanna nu och vi ska kolla på ESC ikväll. Men nu ska jag dra.

Bilder kommer när E-L har skickat ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards