Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Therese - 11 maj 2008 09:12

GRATTIS säger vi idag till Makeas härliga uppfödare Tina!! Vi var ett stort gäng som la ihop till en dejt med vargarna på kolmården till henne, även en stor blombukett och ett stoort grattiskort med bilder på alla hundar som var med och la till presenten! Tyvärr kunde jag inte åka dit igår när hon hade öppet hus men jag tror allt blev lyckat ändå!! GRATTIS ÄN EN GÅNG!!


Idag är det ännu en skön dag med sol! Idag måste jag plugga. Blev aldrig av nått igår och imorron harjag prov.. kul....... Ska verkligen träna hundarna idag med, eller jag får se om Ebba går, det är ju så varmt.. men Monstret iaf. Igår fick Makea träning, Ebba ville inte alls. Däremot fick Ebba gå spår efter min kanin i förrgår då han hade smitit :P Hon spårade asgrymt (hon längtade väll efter lunchen) men tappade spåret efter ett tag. Inte konstigt eftersom kaninen inte gå i raka spår direkt :P men hon jobbade bra. Några timmar eftert satt kaninen på gräsmattan igen. Jag tror att vill göra det som alla pensionärer vill - resa! Han har säkert gjort en "att-göra-innan-jag-dör-lista" och på nätterna är han ute på äventyr, men han kommer ALLTID tillbaka. Han går inte långt, Men så söt han är när han sitter utanför häcken och äter maskrosblad, han vill ha frihet.


På Makea märkte jag i fredagskväll en liten antydan till haltning fram, det är fortfarande en antydan men syns inte alltid. Så det blir inte så mycket spring och sånt för henne nu, och inget lek med hundkompisar. Utan lugna promenader och vanlig lydnadsträning. Tror inte att haltningen är växtvärk utan efter lek.


Igår gick jag, Ebba och Mickan en promenad till huvudröds. Det tar ju ett tag och Ebba tycker nog att hon har motionerat för resten av året! haha.


Nu ska jag börja min dag..

Ovido - Quiz & Flashcards