Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Therese - 13 maj 2008 18:02

Asså kära vänner... hjälp mig att förstå en sak.. en viktig sak.. det är alltså - exakt räknat - TVÅ, endast TVÅ veckor kvar I SKOLAN!!!!!!!!!!!!!! Det är heeeeelt otroligt! Jag minns lågstadiet som om det vore förra året.. Men det är det inte, det var måånga år sedan. Och vid den här tiden om 14dagar är jag FRI!!! Och dagen innan har jag varit en otroligt lycklig hundägare i hela 3år!! OTROLIGT vad tiden pinar på! Ligger man på dödsbänken snart också eller? Och tänkter tillbaka på denna tiden och ser sina barnbarn springa omkring. Det är nästan läskigt.


MEN INGET ATT DEPPA FÖR FOLKET!! FÖR JAG TAR S T U D E N T E N OM TVÅÅÅÅ VECKOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Förresten fick jag mitt MVG i religion. Och Nej, jag är ingen religionsknutte, snarare tvärtom, jag kom in med inställningen att "jaha, här kommer jag fan få kämpa om mitt G". Men ack så glad man är :) Bosse är en av världens totalt ballaste lärare. Heelt hans förtjänst. TACK!


Etologin idag gick inge bra, förvånad är jag inte, snarare glad om jag får G :) haha. Öppnade aldrig boken ens ;) Hatar kursen och allt osm har med den att göra. Men det är ett ämne jag får välja bort om jag söker vidare ;)


2600p kommer jag gå ut med. 100p "för mycket", alltså får jag välja bort 100p.


Med gymnasietiden är jag nöjd med mig själv. Att gå från högstadiet där jag kämpade för mina G och totalhatade skolan till att ha dom, utan att skryta, grymt bra betygen för min del - det tycker jag är prestation och vilja! Nästa vecka ska alla betygen vara satta, vi har inte fått reda på alla än. Spännande spännande.


Makeas hälta är helt väck - om det var någon det vill säga. Jag blir lätt blind ;) men Hanna m.m kollade på henne igår och dom såg ingenting alls så :)


Kvällen ska ägnas åt lite powerpoint arbete till vår stora redovisning av projektarbetet på fredag. Det är då öppet hus, eller "kobbs dagen" som det numera kallas, på min skola, dom som vill och kan är välkomna! Alla 3:or redovisar sina projektarbeten och det är stånd, uppvisningar och sånt också. Träning med hund kursen som jag gick kanske ska ha en uppvisning. Då ska båda mina hundar med i så fall.

Ikväll blir det ingen tärning med Ebba på klubben, hon är helt väck, jag ska plugga och mamma o co håller på för fullt med framsidan och snart blir det sten där :) Den kommer upp i dagarna. Ska däremot testa Ebba lite här hemma och Makea ska få sig ett pass med.


Imorgon är det sista gången på Rallyn, tiden har gått ruskigt fort! På söndag är avslutningstävlingen då är även lydnadsavslutningarna. Därför ska jag försöka tärna Ebba mycket i veckan för att väcka henne ;) Makea har sin avslutning på torsdag. Och nästa onsdag är det prisutdelning för alla klasser. Alltid mysigt :)


Nu ska jag dra mig.. hej hej

Ovido - Quiz & Flashcards