Direktlänk till inlägg 18 maj 2008

En kick :)

Av Therese - 18 maj 2008 18:26

Idag var det avslutning på klubben för kurserna. Visste inte om jag skulle ställa upp med Ebba men tog med mig båda. Det blev så att jag ställde upp i tvåan med henne och hon överraskade mig glatt! 0 på rutan men det visstej ga ju :P Hon kan den inte. Allt annat gick bra vad jag såg. 9 på fritt följ, 9,5 på fjärren, 10 på hopp, det var det jag var gladast för! Och en 7:a på inkallningen! (valde att använda dk där så). Däremot vet jag inte vad som hände på apporten som hon är såå duktig på, bocken gled ur näven på mig och rullade mest (tror hon tappade intresset lite då) men hon stack som ett spjut tog den och sen var det stopp. Hon kom men det var låååångsamt, en 5:a.. och en överraskad matte *S*. Över lag skötte hon sig som sagt över förväntan även om jag märkte att hon slakade mot slutet, hon orkar inte hålla tempot hela vägen. Men jag fick en riktigt nygnista i vår träning nu, det senaste har hon varit vääldigt låg men nu så :) Cyklingen har nog hjälpt lite, var ute en lång runda idag med.


Mina rallyelever var såå duktiga på avslutningen :) På onsdag är det prisutdelning för alla så då får jag se Ebbas resultat och Makeas omdöme :)


Idag på eftermiddagen var jag, Makea, Minna, Mimmi och Poch ute och tränade lite utställning. När jag och Makea var påväg hem träffade vi mamma, sen på gården fick hon ett dampryck men denna gången fick hon för sig att hon skulle hoppa upp i luften och samtidigt ville hon vända, landade olyckligt och släpade höger bakben efter sig! Jag fick rent ut sagt panik och började nästan gråta för jag såg framför mig alla komplikationer och en för evigt lätt halt hund. Bar hem henne och upp i sängen, beodrade henna att sova och jag var med henne hela tiden. Sov i 1½timma och när hon vaknade testade jag klämma och känna men hon sa inget, satte ner henne och hon la vikt på benet och gick utan att halta. *pustar ut* Hon skrämde faneme slaget på mig! Har inte haltat nått efter *tacka gud för det* Hon får iaf ta det lugnt nu några dagar ifall ifall.. jag är kanske lite löjlig men vill ta det säkra före det osäkra så otäckt som det såg ut. Och hon får faan lägga av med dom hoppen hon gör!!!!!!!!!!!!!! Hon ska alltid hoppa upp och bita i armar, vilket hon inte får och det händer allt mer sällan. Men det ska inte hända alls. Ska se om man kan börja med skydd, hon hade älskat det! På skoj nivå då, siktar inte någonstans *S* Men har för mig att man ska ha licens eller nått för det, och en schäfer! hahahaha. Det är "bara en dröm"... :)


Imorgon är det föreläsning från polisen om studentflak, en gubbe kommer fårn astra och vi har sista zoorfen. Det är det sista vi gör.. På tisdag endast ett betygssnack, onsdag inget, torsdag ska vi göra en skylt, fredag inget, måndag inget och T I S D A G - den dagen gillar vi :)


Nu ska jag ge Ebba manikyr och ett tandhygienist besök och makea ska få gå till skönhetssalongen á la Tezze och bli genomborstad, haha.


Mina prinsessor i tidig vårsol i april någon gång.

 
 
Lena

Lena

18 maj 2008 22:48

Vilken tur att det gick bra! Dom är ju helt galna emellanåt och en olycka händer så lätt. Vilken fin vårbild på dina älsklingar! Ha det bra! Hälsningar från Lena, Sexy, Bonita och syrran Meja

http://meja.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards