Direktlänk till inlägg 3 maj 2008

Klubben

Av Therese - 3 maj 2008 19:15

.. ja där har vi spenderat mestadels denna dag. Städdag och sen körde jag Hanna och Agneta träning. Gerhard trillade in med :) Ebba fick köra agility för första gången på hur länge som hellst, och det gick HUR BRA SOM HELLST! Hon tyckte det var kul denna gången och det var fart i henne! till och med genom slalomet, DET NI! Nöjd som fasen är jag med henne idag. Vi körde ytte pytte lite lydnad med. Mest platsliggning, en i syne och en i gömme, hon låg som en stock.


Makea skötte sig riktigt bra med! HEL taggad är hon när hon ser agility så vi spenderade vår början med att ligga precis bredvid banan när dom andra körde, det gick bra. Stack fram en gång, men låg sen. Hon fick köra tunnel och slalom. Hon älskar det! Och hon är såå duktig. Lite lydnad hann vi med också. Sen fick hon söka godis och hon jobbade som tusan med näsan. Så sprang Ebba efter sin boll och Makea efter, så tyckte jag att det räckte och skulle sätta fast Makea så hon tar det lugnt, ropar in dom men helt plötsligt fick hon igång Ebba (ovanligt!!) och dom kör två jäkla ärevarv runt hela planen, suck pust och stön... Kan ju säga att Makea var TRÖTT när vi kom hem, vilket inte är alltför vanligt! Och kan också meddela att Makea nästan är lika snabb som Ebba (och Ebba är SNABB), bara någon meter bakom ligger hon nu. Hon kommer gå om med hästlängder!!


Jaha, Imorron är det utställninsdebut för det lilla Monstret då! Jag tror att Makea blir BIR (bråkigast i rasen med andra ord *S*) om brorsan påstår att han blir BIK (busigast i klassen), eller vad tror ni? *ASG* Nädå.. får se hur hon beter sig, hur som hellst ska det bli så otroligt roligt att träffa alla syskon och andra Door keepare! Det är sammanlagt 11 aussies anmälda, förvånar mig inte om alla är door keepare :D haha. Sjukt kul ska det bli iaf! Det kommer garanterat gå bra för alla :)


Nu ska dra mig! ha de

 
 
Ingen bild

Linda

4 maj 2008 15:53

Sorry att mitt "monster" inte uppförde sig....hopplöst med mammiga hundar..tröttsamt i vissa lägen *S*...men de är bra att de får lära sig gå med någon annan,fast då måste den person ha myyyyycket tålamod *ASG*.Ha det gött! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards