Direktlänk till inlägg 26 mars 2008

Frissan och Rally

Av Therese - 26 mars 2008 20:42

Ja idagvar det dax för frissan. Klippning såklart men ville även bleka ner håret, är så jäkla trött på att färga varannan vecka :P Satt där i typ 3timmar och visst blev det ljusare, men fortfarande brunt. Nu ska håret få vila och om några veckor ska jag åter för att köra i ännu ljusare slingor. Klippningen är jag nöjd med!


Idag var det Rallylydnad. Mina duktiga elever hade själva ritat upp dagens banor, bra blev dom! Vi tränade även "Front" och "Runt". Det gick bra och alla gick glada därifrån. Det är så tacksamt att ha så trevliga kursare :) Det är ju inte så lätt för mig, eller speciellt för Agneta, att få allt att funka till 100 eftersom det är den första kursen i Rally vi håller, jag har fått lära Agneta allt i höstas och att sporten är så ny så det finns egentligen inga 100% regler. Men jag tycker det går bra!

Eftersom Ebba löper så fick Lilleman åka med, fick träffa nya hundar och nytt folk, det är nyttigt för henne. Hon kan också stoltsera med att hon klarat av sin allra första Rallylydnadsbana och det gjorde hon gallant ;) Vissa saker har vi inte tränat på men då körde vi liknande fast som vi hade tränat. Men det gick bra. Hon är även med runt utan att gnälla eller dampa sig, utan sitter snällt och tittar på dom andra. Förutom när russlarna och gårdshunden som är närmast henne i storlek gick för nära för då ville hon leka ;) haha


Hon fångar alla på klubben med storm. Många är sålda på hennes utseende och charm och att hon är 3månader gammal och kan såppas mycket som hon ändå kan. Och lyssnar på mig. Det är kul :)


Tog för övrigt lite bilder idag när jag och Ebba var på promenad. Ligger på Pixbox. Har dessutom lovat Hanna att lägga upp bilder på min balklänning :P Får se när jag hinner med att ta dom korten ;)


Men nu ska jag kolla på fotbollen. Scerige - Brasilien. Är inte ett dugg fotbollsintresserad, i detta huset är det hockey för hela slanten! Men landskamper kan man kolla på ibland, om det inte finns annat på TV. Får passa på när hundarna ligger här och snarkar ;)

 
 
Karin

Karin

26 mars 2008 20:57

http://www.polluxklubben.se/article.php?articleID=39325&categoryID=272

Rösta på Elsa!

http://kalah.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

27 mars 2008 12:54

Jag har varit duktig idag "fröken!..tränat rallylydnad.Gick jättebra!..läxan oxå *S*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards