Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Therese - 20 mars 2008 22:29

FY FAAAAN VA GÖTT!! ÄLSKA FRÖÖÖLUNDAA, FRÖÖÖLUNDAA!!!!!


Efter en HET match som va otroligt jämn, något utav de bästa jag sett, så tvingar alltså frölunda fram en 7 (!) kvartsfinal!! Tyvärr är den i karlstad, men där kanske elektroniken funkar iaf *S*


En helt omöjlig vändning från 2-4 till 5-4 som frölunda gjorde möjlig.. Kan ju säga att jag stod upp mer än vad jag satt, haha.


Från det ena till det andra. Idag va inlämningen för vår projekt-rapport... usch vad hämskt, känns som det är massa fel. Men vi har fått grymt mycket starter till vår tävling nu :D KUL!


Nu har jag loooov! Och sedan bär det ut till 3 veckor praktik, på en djurklinik. Ska bli spännande.


Inom hundvärlden händer det alltid mycket så jag hinner inte blogga allt. Men Ebba har börjat löpa (tror vi "missat" några dagar, nästan en vecka för hon ser ut att va i höglöp.. hmm aja) och Makea blir idag 3månader gammal, tänk att vi haft monstret 1 månad, och vi lever! Hahaha. Idag var jag och Keis på utställningsträning, hon sköter sig sååå bra i nya miljöer. Första va dom stora hundarna (flera masiffer och storpudlar) läskiga och dom lät mycket, speciellt en husky, den bokstavligen skrek. Och vi var i en "traktorhall" så det ekade inte nådigt! Men hon behöll sitt lugn, var med på mina noter och släppte allt när det gällde ostbiten och träning. *duktig flicka* Dock måste vi träna på "stå" hahaha. Går gör hon ursnyggt! Men man är ju såå bra på ligg nu så det är svårt att stå ;) Men vi ska träna. Det är ju väldigt jobbigt att behöva stå stilla med, det finns ju inte.. Fast det blev några riktigt bra. Men det va många hundar, delade i två grupper men det var lååång väntan... Vi hann bara gå och stå inför "domaren" en gång. Så det var mycket passiv träning, vilket inte heller är fel.


Kul är det när man är ute så här på olika ställen och alla berömer henne så, att hon trots allt bara är 3 månader men vet hur man sköter sig och har mig i fokus och kan det hon kan och inte bryr sig avsevärt på andra hundar. Det är  väldigt kul! Sen är hon en jäkel på att charma folk ;) Hon lyckas aaaalltid!


Men nu sover hon som en dränkt bäver *S* så nu ska jag också sova.


Att ha gått från en urusel dag igår till en helt perfekt dag idag :) Eller aa, nästan haha. Och imorron ska vi "påskpromenera" med mormor och morfar i deras skogar och gå till ett fik där hundar är välkomna. Och ha påskmiddag hemma hos dom :) Promenaden blir ju om vädret tillåter, det ska ju blir snöstorm! Och sen på lördag är det den AVGÖRANDE machen uppe i kaffe-arenan mellan FRÖLUNDA och färjestad. Det blir en jäkligt tuff en! Om det kan bli tuffare än vad det varit?


Nää.... GODNATT

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards