Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Therese - 17 mars 2008 19:29

Det ska INTE snöa när det är påsk!!! Tror han där uppe har fattat det HELT fel!

Dock hade jag två överlyckliga hundar.. Tror detta var Makeas första snö, iaf här hemma. Hon fattade inte riktigt varför Ebba hoppade hela tiden och skällde (hon vill ju ta alla snöflingor) men däremot fattade hon att det va skitkul att hoppa jämfota i snön, och äta den. Visst jag gillar snö med, men om den kommit för 3½ månad sen kanske!! Nu hade jag ju börjat få vårkänslor *lipar*


Har inte skrivit blogg på ett tag, har rätt fullt upp, haha. Nu ska jag egentligen plugga, men ville ha en paus. Jag har ett sjukt svårt prov i etologi imorron! På typ 10 kapitel!!!!!


Idag var Makea med på skolan, buss och spårvagn båda vägarna. Hon är lugn när vi åker och somnar lätt i klassrummet. Hon blir aldrig så stressad vid nya ställen utan kan slappna av, det känns bra. Vi passade på att träna när vi var i en annan miljö :) Vi körde fotingångar, sitt, ligg och tasstarget. Mycket hantering av främmande människor blev det. Bra att hon gillar folk, hon blir inte hysterisk utan tittar på mig innan hon går fram, jag säger "hälsa" för att hon ska få in det att hon får göra det då, alltid passar det ju inte att hälsa. Men hon går fram och hälsar lite sen kommer hon tillbaka och vill ha en godis, hahahaha. Hon röjde loss riktigt med Jocke och Daniel, skitskoj hade dom.


Nej sorry men nu måste jag plugga igen!! Käns som att jag inte kan någonting, bra va? haha

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards