Direktlänk till inlägg 23 april 2008

Brukshundklubben

Av Therese - 23 april 2008 15:24

Japp, idag var det vår lilla avslutningstävling på brukshundklubben. Med en skendräktig buhund, som dessutom har "ont av solen", dvs. blir varm och trött lätt så gick det väll som förväntat och inte mer ;) Vårt specialmoment var sök. Första skicket gick inte bra, resten gick fint och det blev 4 av 5 i bedömning. Lydnaden gick vi ut sist, såklart *suck* och Ebba blev tröttare och tröttare, det var VARMT på planen, och näst intill vindstilla. Försökte peppa henne, utan resultat. Lydnaden gick hyffsat, hon gjorde la det hon skulle, förutom vid inkallningen då hon märkte av en fläck där det luktade mysko (alla hade fastnat där), så nolla. Resten va la OK för att vara i hennes läge, vi slutade iaf på en hedrande 3:e plats med för min del DÅLIGTA poäng, hade vi dock gjort inkallningen hade vi vunnit. Men Ebba är Ebba ;) Och det var på skoj, kul bara för dom andra som alla trodde att jag var självklar vinnare, där är beviset på att det är DJUR vi håller på med, inga maskiner! Men det har vart en kul kurs fastän vi dock mest haft regn.


Makea var med hela dagen, spenderade sin tid som störande objekt då hon skällde non-stop när jag var ute med Ebba. Resten var hon lugn och fin och hjälpte till att valla sökrutan och vara maskot för alla tävlanden :) Hon är allt en jäkel på att charma folk ;)


Ikväll är det Rally och fint väder har vi än! :) Ska försöka packa inför helgen också! I morgon ska jag shoppa lite studentkläder hade jag tänkt, på kvällen är det Horse Show med Hanna!! Sen på fredag drar jag och Makea till Lysestrand på instruktörshelg, kul kommer det vara :) En helg för oss själva och Ebba får spendera helgen som hon vill = slappa!


Nej nu vankas det mat i köket! Ha de så bra!


 
 
Ingen bild

Linda

24 april 2008 07:52

Ledsen att jag inte kunde komma...sjuk..förkyld..IGEN! skit oxå..vill inte! Krma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards