Alla inlägg den 17 april 2008

Av Therese - 17 april 2008 10:32

Lite tid över har jag nu och får nog uppdatera lite ;)

 I helgen var vi i kolmården. Det var trevligt och kursen jag höll gick bra. Ebba fick träffa sin syster Mira. Kan hundar vara enäggstvillingar? I så fall är Ebba och Mira det garanterat! Dom är så jäkla lika så både jag och Mikaela var enade om att om dom skulle komma springande mot oss skulle ingen av kunna urskilja vem som var vem. Det som skiljer dom år att deras vita i nacken är spegelvänt av varandras, Ebbas på höger och Miras på vänster. Och Ebba har lite längre päls på svansen... Och att dom beter sig likadant! Reagerar likadant på saker som sker. Båda är lugna och skäller inte oavbrutet som de flesta buhundar. Mikaela hade en liten rulle av rådjursskinn osm Morfen (deras andra buhund) är helt galen i, Mira luktar på den och puffar på den men tar den inte i munnen. Mikaela visade den för Ebba och ja, ni kan själva förutse vad hon gjorde, luktade, puffade men tar den INTE i munnen! Dom är helt otroliga dom två asså.


Bilder på dom kommer....


Denna veckan har mesta, eller aa bara, spenderatsa åt hundträning och att göra rosetter! Makea göra bra framsteg, lär sig snabbt och älskar fortfarande att jobba :) Tröttnar aldig, haha. Hon har börjat bli liite mer självständig, inte lika fånig när det är mörkt och inte lika ointresserad av andra hundar. Hon försöker gå sakta fram till dom men det får hon inte, hon ska sitta vid mig och OM jag säger "hälsa" så är det OK. Det funkar rätt bra faktiskt, det som är svårt är dom hundarna hon känner.. men hon ska lyssna. Vi tränar mycket följande och lyssnande på promenaderna. Det funkar jättebra! hon håller bra koll på vart jag är, och missar hon det så är jag för långt ifrån alt. gömt mig, DÅ blir det fart i brallorna. Så hon lär sig att hålla sig nära, haha.


För Ebba så går lydnaden bra, det som vi har fastnat vid är första skicket till rutan......... och jag känner att jag har testat nästan allt, jag har backat och tagit det lugnt, och ibland funkar det, men det är för sällan... allt för ofta funkar det inte.. Resten av momenten går bra.


Denna veckan har som sagt vart fullsmockad! Hem, vad är det?? Men det är  mycket med vår tävling på söndag, jag sitter all ledig tid med rosetterna.. Vi har även fått alla sponsorsaker nu och det kommer bli MYCKET priser till de tävlande, kul! :) På söndag gäller det!! Har ni tid över så trilla gärna över till Torslanda hundklubb och kolla :) Vi hoppas att det ska gå bra ;) hahaha. Mycket planering.


Med Makea tränas det också utställning, det går jättebra! Hon kan faktiskt behålla lugnet!! Hon står stilla och presterar bra på träningarna!


Nej gott folk, nu ska jag göra lite rosetter!

Lovar att lägga in bilder så fort jag får tid! Även på rosetterna sen när dom är klara ;)

Ovido - Quiz & Flashcards