Alla inlägg den 6 april 2008

Av Therese - 6 april 2008 13:00

Idag var det meningen att jag skulle ner till SmåTassarna och visa Rallylydnad idag. Det bestämdes dock att det skulle ställas in då det regnade mycket och planen är redan såppas dålig. Så det blir flyttat till en annan helg. Men idag har vi fått lite gjort ändå! Vi gjorde ordning i bagagekluckan till hundarna, Makea kommer ju över till ebbas sida genom att det är ett litet litet mellanrum mellan gallret och luckan så vi fick ändrat på det idag så vi kan åka med båda hundarna. Sen var det lite övningskörning, först till plantagen och inhandlade lite blommor. Sen bar det av till MyOne och där inhandlades det malda tuggben som Makea gillar och det blev halsband till båda hundarna! Dom där "gummihalsbanden" med nitar som finns i massa färger. Makea fick ett svart, såklart ;P och Ebba skulle fått rosa me det fanns inte i hennes storlek så det fick bli lila. Sen gick vi över till huvudröds och köpte schampoo med. Det tog slut igår.


Sen har båda hundarna fått lite tassvård ;P Och snart tänkte jag gå ut och träna lite.


I fredags var det återförening med min gamla klass osm jag gick med från 1:an till 8:an, innan jag bytte skola till Samskolan. Vissa har jag även gått med sen dagis. Så vi har sån skön sammanhållning! Kvällen var superkul!! Så jäkla skoj att träffa dom som man inte träffat sen man slutade typ :)


Ja, Makea är anmäld till sin första utställning nu. Ska bli kul att se hur det går och hur hon beter sig. Grannen har anmält sin valp med :) Ska bli kul det med! En gordon setter valp har dom, hon är lite äldre än Makea.


Nä, nu ska Ebba få ett genomkör i freestyle, jag ska ju hålla en kurs i kolmården nästa helg! Lite lydnad får det väll bli med, nu när hon slutat löpa är hon lite mer träningsvillig. Sen ska lilleman få sig en "omgång" med, hahaha.



Ovido - Quiz & Flashcards