Alla inlägg den 28 april 2008

Av Therese - 28 april 2008 14:35

Här kommer lite nya bilder på lilla fröken blå. Vissa är tagna idag och vissa i helgen.

 Fler bilder finns på PixBox.


Titta och njut av ängel blå!


Av Therese - 28 april 2008 08:55

Ja i helgen var det då dax för den årliga instruktörshelgen på lysestrand. Kan säga att helgen var myyyycket rolig och det gav lilla fröken blå jättemycket! Jag åkte med Gittan upp och vi var uppe vid 3tiden på fredagen. Då fick hundarna mest leka och sånt. På kvällen då alla kommit upp blev det tipspromenad. Jag var nere vid havet med Makea och fotade lite. Kastade ut en pinne och Makea flög efter men vände kvickt när hon upptäckte att det blev djupt, hahaha. Hon var även mycket arg på ett knippe sjögräs och morrade och sprang fram och tillbaka och höjde rumpan och allt, hon såg så KUL ut! *S*


På lördagen var det en spårdag, först vanligt spår, har ju gjort lite med Makea innan och hon älskar det. La först ett som jag gjort innan, ganska enkelt. Hon klarar det utan problem och jag valde att lägga ett lite svårare med färre godisbitar + en vinkel.. och tror ni inte att lilla fröken blå tar det som om hon inte gjort annat?!?! Hon imponerar på mig..


På eftermiddagen var det dax för blodspår, hon gick det men var väldigt trött så mer än ett prova-på-spår blev det inte.


På söndagen var det först dax för sök, och även här imponerade Makea på mig.. Hon stack ut och så fort hon fick vinden i näsan tvärvände hon och sprang mot figgen och fick massa beröm där!


Senare var det dax för lite Rallylydnad innan vi for hem. Men efter denna helgen så har jag fått bekräftat att hon verkligen älskar ALLT nosarbete! Hon blir överlycklig när hon får arbeta med näsan och när hon vet att det är dax så drar hon verkligen fram till startplatsen :) Så nosarbete ska vi forstätta med. Spår och Sök, blodspår har jag aldrig fastnat vid direkt.


När vi kom hem tog jag en cykelrunda med Ebbson och Makea fick ett bad efter helgen.

Tog självklart bilder i helgen och hoppas kunna få upp dom på PixBox idag.


Dagen kommer att spenderas ute i det otroligt vackra vädret med hundarna, ska ta lite vårfoton och träna lite med båda.


hejhej!

Ovido - Quiz & Flashcards