Direktlänk till inlägg 3 april 2008

Ojojoj

Av Therese - 3 april 2008 19:05

Nu är det fullt upp så jag hinner knappt sitta vid datorn alls!

Praktiken har de senaste dagarna varit bättre, idag var det vääääldigt MYCKET att göra! Så jäkla fullsmockat och alla ropade och bad min gör det och det och det och det och det och det. Det mesta blev la gjort efter en tid.


Igår var det Rally, faktiskt så kom ALLa våra entusiastiska elever *stolt* Bara två som inte kom men dom hade meddelat gången inna natt dom skulle vara borta igår, annars har även dom 100% närvaro. Hoppas det är för att dom tycker kursen är bra och rolig :) Det borde ju vara därför, för som planen ser ut nu så är det INGEN kurs (vad jag vet) som har haft 100% närvaro av elever, mohaha.  Va dock jäkligt snurrig igår och glömde alla papper... Men vi improvoserade och det blev bra!


Makea har fått en "privattränare" *S* Haha nä men asså en på klubben går allmälydnadsinstruktörsutbildning nu och dom har fått i uppgift att träna olika former av kontaktsaker med en valp under 6månader. Dom ska göra något med resultatet tror jag med. Hon frågade om hon fick låna Makea eftersom vi båda ändå är där på tisdagar (tränar Ebba då). Jag sa att hon självklart får det, Makea dör ju inte av träning precis! Och det är en duktig person som ska låna henne. Det handlar om typ 4 tisdagar eller nått så. Det hade varit några som sa att det var orättvist för Makea är "färdiglärd" och ingen hund som hon kommer lära sig någoting på *S* jag kan dock intyg det motsatta *asg* Nää då, Makea är hur duktig som hellst! Men med en ny person och med Mig och Ebba tränades bredvid osv så är hon nog INGET lätt objekt! MEN så otroligt snabbt hon lär sig!!! Älskar att jobba med henne asså.. helt makalöst.


Denna veckan har det tyvärr inte blivit så mycket träning, då jag är hemma så jäkla sent och det är massa att göra när jag kommer hem, projektet (agilitytävlingen) närmar sig med stormsteg och det är MASSA att göra. Men Makea fick träning igår och nu väntar vi på att Hanna ska hämta oss så ska vi till klubben och träna, Tunnel och slalom står bl.a på vår huvudplanering! Hon har aldrig gjort det innan så det ska bli intressant! Unghundskursen som är där egentligen idag är ute och spårar så fältet är tomt :D


Nä nu ska jag packa det sista! Ha de bra!

 
 
Ingen bild

Gittan

5 april 2008 00:25

- Jodå,finns ngn mer som har full närvaro *S*Såg er allt då jag åkte förbi i bilen! Planen är för gooo nuuu.....Men vi har ju förmånen att vandra till andra platser.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards