Direktlänk till inlägg 27 augusti 2008

JAG SKA SKJUTA DIG!!!!!!

Av Therese - 27 augusti 2008 10:09

Hatar folk och deras idioter till hundar!! Vissa hundar ska bara inte leva, blir så jävla arg!


Igår kväll blev Ebba attackerad av en schäfer hane - som gick LÖS!! Ägaren som var pojken i familjen TRODDE INTE ATT DET SKULLE KOMMA NÅGON HUND!! VA fan är det för bortförklaring! Den hunden ska gå kopplad med munkorg om den ska få leva!! Det är inte första gången denna hunden attackerar........... Den gjorde bland annat framfall på Makea när hon va typ 10veckor. VAD är det för fel i hans huvud om han ger sig på tikar utan förvarning???? Och valpar???? Den är fan långt ifrån frisk.


Ebba mår bra mot hur det kunnat sluta. Hon fick en rejäl pälstuss bortdragen på ena låret och är helt kal där nu. Svullet är det och hon är öm men det gick inte hål.


Det var mamma som var ute då jag jobbade. Hade det vart jag hade jag sparkat hunden, jag har gjort det förut och gör det igen. Ingen rör mina hundar ostraffat. Jag skyddar dom.. Tvekar inte.. Mamma blev mer chockad och gjorde inget då men Idag ska hon gå över och prata med dom (dom bor i vårt område) och händer inget blir det anmälan. Eftersom det inte var första gången är det heller inte sista och nått måste göras innan det blir allvarligt.


Kan ju säga att som tur är så är Ebba väldigt väldigt trygg i sig själv och är inte rädd för något så jag tror inte att hennes psyke drabbas. Hon är den stabilaste hunden jag träffat. Ingen bryter ner ett psyke på en Norsk Buhund i första taget :P Däremot så säger hon aldrig ifrån. Hon vill inte bråka hon går hellre där ifrån. Igår med, hon tycker inte att bråk löser något, ignorerar det hellre. Nu fick hon ju ont också.


Men kan ju säga att denna människan som inte har klarat av att uppfostra sin hundjävel ska få veta med råge vems hundar den gett sig på! INGEN rör mina hundar - INGEN går ostraffat därifrån!!


Men nu ska jag köra lite innomhusträning med Makea och sen slappa i sängen lite innan jobbet. Jobbar sent..


Ha de!

 
 
Ingen bild

Emelie

27 augusti 2008 11:24

Hårda ord!! Men helt RÄTT!!

Mvh Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 28 september 2008 16:54

Kommer inte ha kvar denna som standard blogg. Den kommer vara länkade fårn hemsidan tills jag fått min nya dator och uppdaterar hemsidan.   LÄNKA OM TILL MIN NYA BLOGG!!   http://ebbamakea.blogg.se/   söta änglar sussar sött <3 Makea är 10veckor ...

Av Therese - 28 september 2008 13:03

Makea har börjat kaxa till sig som bara den och har klättrat över Ebba i rang. Hon vaktar sina saker med livet. Speciellt sina ben. Idag tex, nu på morgonen så låg hon och jag i sängen, hon vid fotändan. Jag kollade på TV och Ebba vaknade ur mammas s...

Av Therese - 27 september 2008 15:23

ja inte för evig då kanske men det var Makeas livs sista valputställning! Och jag är nöjd med avslutningen och snart redo för den stora världen :P Vi var 6st tappra aussieägare som satt och frös i den starka kalla höstvinden. Domaren var försenad och...

Av Therese - 25 september 2008 10:48

Ibland kan man få en sån där stund på promenaden då man bara sätter sig på huk och myser med hundarna. Klappar om och viskar i örat hur fina dom är och hur mycket dom betyder för mig. Sånna dagar har jag, och jag tycker det är viktigt. Man ser hur he...

Av Therese - 24 september 2008 09:17

Japp, halkan är fixad! Det var jäkla kul!! Men det blir aldrig dåligt när man sätter Tezze i en bil utan vuxen där hon får gasa, bromsa, slira och snurra hur mycket som hellst med en bil! KAN det bli mer RÄTT!?! Nää... hihi. Körlektion har jag nu om ...

Ovido - Quiz & Flashcards